Na fakultetah so na vrsti počitnice, zato se je je spet našel čas, da kaj napišem o filmih.
Directed by | Clint Eastwood |
---|---|
Produced by | Clint Eastwood Brian Grazer Robert Lorenz |
Written by | Dustin Lance Black |
Starring | Leonardo DiCaprio Armie Hammer Naomi Watts Josh Lucas Judi Dench Ed Westwick |
Music by | Ludovico Einaudi |
Cinematography | Tom Stern |
Editing by | Joel Cox Gary D. Roach |
Studio | Imagine Entertainment Malpaso Productions Wintergreen Productions |
Distributed by | Warner Bros. Pictures |
Running time | 137 minutes |
Country | United States |
Language | English |
Budget | $35 million |
Clint Eastwood, filmska legenda, ki se z igralstvom ukvarja že več kot 50 let, je tudi režiserska legenda. Prvi film je zrežiral že leta 1971. Kot je sam dejal, se je za to potezo takrat odločil, ker se mu je zdelo, da je režiranje "lažja služba", kot igranje, poleg tega pa je režiesr seveda "bog in batina" na snemanju. Od leta 71' dalje se je redno začel podpisovati kot režiser, ampak po letu 92' je zares eksplodiral, prejel je tudi 2 oskarja za režijo. In zdi se, da starejši kot je, boljši postaja. Njegovi zadnji trije filmi sicer niso doživeli takšnih ovacij pri občinstvu in kritikih, kot nekateri prejšnji, ampak še vedno si 90 % filmskih ustvarjalcev želi, da bi uspeli posneti vsaj pol tako dobre filme, kot so bili ti trije.
J. Edgar Hoover je ena od velikih ameriških osebnosti 20. stoletja, kontroverzni ustanovitelj in dosmrtni direktor FBI-ja, ki je to službo opravljal po osmimi različnimi predsedniki. Ustvarjalci filma so se tokrat res potrudili, da so nam prikazali čim bolj točno in resnično zgodovino o nastanku FBI-ja, od njegovih začetkov pa do Hooverjeve smrti. J. Edgar je majhen in nepomemben urad, ki ni imel praktično nikakršnih pooblastil, spremenil v enega najpomembnejših in najmodernejših policijskih organov v ZDA in na svetu. Pri tem je tudi mnogokrat zlorabil svojo moč, saj je izsiljeval predsednike in ministre, da so mu dajali vedno večja pooblastila, vse njihove umazane skrivnosti pa je hranil v svojem zasebnem arhivu. FBI je uspešno ustavil divji organiziran kriminal v 30ih, financirali pa so celo stripe, s katerimi so si želeli pridobiti naklonjenost javnosti. Na žalost je sam Hoover predstavljen tako, kot si ga pač predstavlja povprečen srednješolec, ki se ravno uči zgodovino. DiCaprio sicer odlično opravi svoje delo (podobno vlogo je igral že v Aviatorju), a sam lik se zdi premalo življenski in preveč tak, kot si ga ljudje predstavljamo, da bi naj bil. Na srečo kljub temu raziščejo tudi njegovo bolj skrivnostno stran, npr. njegovo veliko navezanost na mater ter morebitno gejevsko romanco s sodelavcem. To temo kar konkretno obdelajo, čeprav se mnogo recezistov pritožuje, da je stvar speljana preveč površinsko in sramežljivo ... ampak saj se ta zgodba vendar vleče skozi celoten film in Eastwood se stvari ni lotil prav nič sramežljivo, ampak precej iskreno in odkrito?! V resnici pa vse do danes ni nobenemu zgodovinarju uspelo popolnoma dokazati ali pa ovreči govoric o Hooverjevi spolni usmerjenosti ...
Tehnična plat filma se mi je zdela bolj uboga, od fotografije pa do maske. Veliko prizorov je precej temačnih (s čimer ni prav nič narobe), ampak osvetljeni so tako nenavadno, da jih je prav naporno in neprijetno gledati, potarani Armie Hammer pa izgleda prav komično. Glede na to, da uspejo že pri filmih z zares majhnimi proračuni delati čudeže z make-up efekti, je zares žalostno, da so pri dokaj solidno financiranem studijskem filmu stvar opravili tako "pocarsko".
Kljub nekaterim pomankljivostim bi film vseeno priporočil vsem, ki jih vsaj malo zanima zgodovina.
Mja no, mene je pustil bolj ali manj hladnega. Je pa res, da so bila moja pričakovanja verjetno malo previsoka, ampak zakaj pa ne?
ReplyDeleteSe mi je pa DiCaprio dopadel, dober igralec je, potrebno priznati.
Mene je totalno razočaral. To je film o eni najbolj markantnih, kontroverznih in pomembnih oseb ameriške zgodovine, ki ga režira Clint Eastwood, igra pa Leo DiCaprio.
ReplyDeletePremalo pekočih potrobnosti in emocionalnih trenutkov, predvsem pa preminimalistično zastavljena zgodba, ki se preveč osredotoča na njegovo ljubezensko razmerje (scenarist je spisal tudi goro Brokeback). Se strinjam v celoti v glavnem.